To nye styremedlemmer i Logma

På generalforsamlingen som Logma avholdt i mai ble André Swensen og Steffen Larvoll valgt inn som nye styremedlemmer. Med disse to fagressursene på plass ser Logma frem til en spennende høst med høy aktivitet og fokus på gjennomføring av både digitale og fysiske møteplasser for logistikkbransjen.

Fra Europris til Elektroimportøren

André Swensen er logistikkdirektør i Elektroimportøren og har vært med på å bygge opp firmaet fra under 200 millioner i omsetning til dagens milliardselskap. Underveis har det vært to lagerflyttinger, bygging av nytt lager og automatisering med AutoStore som har lagt grunnlaget for Elektroimportørens imponerende vekst.

 

Med nesten 15 års erfaring fra logistikkbransjen i forskjellige roller i noen av Norges største detaljistkjeder som Nille, Europris og Elektroimportøren har André god innsikt i alle deler av forsyningskjeden. Han har en bachelor i ledelse fra AUT (NZ) og Butler University (US).

 

– At jeg havnet innen logistikk er en tilfeldighet, men det tror jeg at jeg har til felles med mange innenfor logistikk, sier André. Ved å bli med i styret til Logma er målet hans å få flere CEO’s og CFO’s til å skjønne at logistikk er og kan være et konkurransefortrinn, ikke bare en oppgave man må fylle på veien mot økt salg.

 

– Det største komplementet jeg har fått var av en tidligere sjef som sa at jeg var så lat, for det var en perfekt egenskap innen logistikk. Da gjør man jobben riktig første gang så man slipper å gjøre det igjen. Det er det som er logistikk, avslutter André.

 

Teknologi og logistikk

 

Steffen Larvoll er Market Development Manager i Driw, et norsk teknologiselskap med fokus på vareflyten. Han har 12 års erfaring fra retailbransjen, hvorav fire år som daglig leder i egen bedrift, i tillegg til 10 år i logistikkbransjen.

 

Steffen er utdannet i internasjonal markedsføring med en BSc fra BI Trondheim og Ecole Supérieure de Commerce de Grenoble. Han har tidligere vært juryformann for kåringen av «Årets Logistikkopplevelse» for de beste aktørene innen netthandel og logistikk, og holder jevnlig foredrag om eCommerce, retail og logistikk, blant annet som gjesteforeleser på Høgskolen i Molde.

 

– Logistikk har gått fra å være en støttefunksjon til resten av bedriften, til å bli noe av det mest forretningskritiske norske bedrifter kan drive med. Denne endringen skaper en større interesse i alt fra salgsavdelingen til styrerommet i tillegg til at andre nærliggende bransjer, organisasjoner eller medier søker mer forståelse for faget vårt. Og det er her jeg ser at Logma har en naturlig rolle å fylle ved å legge til rette for at norske firmaer får den innsikten og kompetansen de trenger for å ta de rette valgene i en stadig mer uforutsigbar verden, sier Steffen.