Styret

Logma er en medlemsstyrt interesseorganisajon for logistikkinteresserte personer og bedrifter i Norge.  Logmas formål er å arbeide for nettverksbygging og en generell heving av logistikkompetanse.

Dette etterlever vi ved å rette fokus på relevante temaer for medlemmene våre gjennom ulike arrangementer, bedriftsbesøk og arbeidsgrupper. 

Styret i Logma

Styrets oppgaver er å lede foreningen etter de retningslinjer og rammer årsmøtet gir, formulere foreningens politikk og strategi på de enkelte aktivitetsområder, forvalte foreningens økonomi og kontrollere virksomhetens i tråd med gjeldende norsk lov og aksepterte etiske retningslinjer.

Vårt team

Rolf Inge Danielsen

Styremedlem
Logistikkdirektør, Berggård Amundsen & Co AS

Rolf Inge Danielsen har mer enn 20 års logistikkerfaring fra elektrobransjen, Schneider Electric Norge og Berggård Amundsen. Lager og distribusjon er hovedområdene, og med et spesielt søkelys på utvikling og endringer gjennom kontinuerlig forbedring.

Berggård Amundsens sentrallager som ble tatt i bruk sommeren 2019 viser frem hvordan en involverende prosess og systemstøtte for prosessene fører til et stjerneeksempel på et logistikkbygg (fra Logistikk og Ledelse). 

 

Mobil: + 47 454 50 060
E-post: rolf.danielsen@baelgros.no


Mats Bjerkaas

Styremedlem
Daglig leder, Element Logic Norge

Mats Bjerkaas har 10+ års erfaring fra Supply Chain Management i Aker Solutions og jobber nå som daglig leder i Element Logic Norge, som del av konsernet Element Logic Group som er verdens største distributør av AutoStore-løsninger. Effektivisering gjennom automatisering og utvikling av teknologi er spennende, samtidig er menneskene som muliggjør utviklingen og som sørger for verdiskapningen. Kan teknologi være med på å gjøre en arbeidplass/-giver mer attraktiv og på samme tid styrke resultatene, har en lykkes. Mats har en akademisk bakgrunn fra Handelshøyskolen (NHH) og forsvaret.

 

Mobil: +47 401 04 002
E-post: mats.bjerkaas@elementlogic.no>

Bente Flygansvær

Styremedlem
Førsteamanuensis Supply Chain Management, BI

Bente Flygansvær er førsteamanuensis i Logistikk og Supply Chain Management på Handelshøyskolen BI. Hun er utdannet dr.oecon fra NHH (2006), cand merc fra NHH (2001) og siviløkonom fra BI (1995). Bente underviser og forsker på ulike problemstillinger innen distribusjon og Supply Chain Management. Hennes spesialfelt er innsamlingssystemer for avfall og gjenvinning. Bente har erfaring fra privat og offentlig sektor, og har jobbet bl.a. i Oslo kommune Renovasjonsetaten, og i Harald A. Møller AS. 

Mobil: +47 46 41 04 67
E-post: bente.flygansvaer@bi.no

Marianne Menkrogen

Styremedlem
Seniorkonsulent Innkjøp og Logistikk, Helse Sør-Øst

Marianne Mengkrogen jobber til daglig med utviklingsprosjekter for Sykehuspartner/Helse Sør-Øst. Hun har lang erfaring fra ulike lederstillinger, hun har vært prosjekteier/leder og bedriftsrådgiver i både offentlige og private virksomheter innen sykehus/bandasjist, transport og faghandel. Hun har erfaring med avtaler og implementering av ERP-systemer, kontrakter og offentlige anskaffelser, sortiment/masterdata, outsourcing, lager og  forsyningskjeder og kvalitet-/prosessoppbygging. Hun har også tidligere skrevet fagbok for teknisk fagskole for terminalarbeiderfaget. Hun er utdannet fra Norges Handelshøyskole og har en MSc i Logistikk og Transport fra Cranfield, UK.

Mobil: +47 922 56 828
E-post: marmen@helse-sorost.no

Arve Gøperød

Styremedlem
Partner konsulent, Lean Logistikk

Arve Gøperød har en solid logistikkerfaring fra byggevarer – Optimera, drikkevarer- Ringnes, dagligvarer – Marked Gruppen og 3PL- Prime Cargo.  I optimalisering av vareflyt innenfor produksjon, lager og distribusjon er kjernekompetanse. Som konsulent/partner i Lean Logistikk de siste årene har han gjennomført mange forbedringsprosjekter med svært gode resultater. 

Mobil: + 47 982 45 201 
E-post: arve@leanlogistikk.no

Yan-Chen Caren Østengen​

Styremedlem
Managing Partner, Yanchen Consulting

Caren har 18+ års erfaring fra tech- og supply chain industrien, og har tidligere vært CTO for Microsoft Norge innen industriene som bygg og anlegg, retail og FMCG. Hun brenner for å hjelpe organisasjoner med å oppnå verdibasert teknologitransformasjon i en tid preget av AI og industri 4.0. Caren er spesialist på å koble forretningsbehov med teknologi for å realisere verdier og drive innovasjon. Hun har domain kunnskap innen skybasert migrasjon av data og plattform infrastruktur, implementering av generativ AI for verdikjeder, samt IT- og OT-konvergens i smarte fabrikker. Med en akademisk bakgrunn som siviløkonom fra BI i Norge og studier i cloud computing ved MIT i USA, er Caren godt rustet til å lede organisasjoner gjennom komplekse teknologiske endringer og oppnå suksess.

Emma Almqvist

Styremedlem
Nordic Head of Home Delivery, Elkjøp Nordic

Emma jobber på Elkjøps nordiske kontor i Oslo som Head of Home Delivery, med ansvarsområde innenfor kontrakt, system og prosesser rettet til Last Mile. Hun er utdannet siviløkonom med spesialisering Supply Chain ved Universitetet i Växjö, Sverige. Har jobbet med logistikk i 25 år, primært i drikkevarebransjen med lederroller innenfor innkjøp og transport i selskapene Skanlog og Cuveco. Dermed opparbeidet seg kompetanse innenfor 3PL/4PL drift, innkjøp, internasjonal transport samt distribusjon i Norge. Gjennomgående innenfor alle roller har personalansvar og interessen for å lede andre vært sentral.  Starten av 2020 startet Emma som Head of Operations i Last Mile selskapet Porterbuddy, der også interessen startet rundt ehandel, kundereisen og last mile. I Porterbuddy ledet Emma etablering av selskapet i Norge og bygde opp en logistikk og kundeservice avdelingen.

Espen Marthinsen

Styremedlem
Supply Chain Director, Elkjøp (i ferd med å bytte)

Espen Marthinsen har over 27 års erfaring innen Supply Chain og logistikk, med bakgrunn innen elektronikk, dagligvare og byggevarebransjen. Som Supply Chain Director i Elkjøp Nordic AS har han blant annet ledet strategiutvikling, forbedret Last Mile-løsningene i Norden og økt kundeservicenivået for EPOQ Kjøkken. I Malorama AS utviklet og ledet han Farveringen og utvidet blant annet lageret inklusive nye system- og automasjonsløsninger. Espen har også erfaring som konsulent i Inmeta Consulting AS, med fokus på grossister og retailere. Espen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har en Master of Management i Supply Chain fra BI.

Mobil: + 47 928 81 225
E-post: espen1268@gmail.com

Sahil Kumar

Student Representant

Sahil har en bakgrunn med solid utdanning innen Supply Chain og logistikk. Han studerer for tiden en Master i Supply Chain og Logistikk ved Handelshøyskolen BI, etter å ha fullført en Bachelor i Shipping. I tillegg har han tilbrakt ett år med studier i Sverige, noe som har gitt ham en internasjonal perspektiv. Med sin faglige bakgrunn og interesse for shipping, ser han frem til å jobbe i et shippingfirma og bidra til utviklingen av effektive logistikk- og forsyningskjeder. 

Mobil: +4745849526

E-post: sahilkumar1999.sk@gmail.com